• Oberoende Herbalife Nutrition Medlem Peder Loqvist - Davidsstad 3, 646 91 Gnesta - 073-914 00 61
Fri frakt över 499:-

Köpvillkor

Företagsinformation

Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:

Peder Loqvist - Oberoende Herbalife Nutrition medlem

FIT24BUTIKEN.SE

Davidsstad 3

646 91 Gnesta


Organisationsnummer: 790829-1615

Telefonnummer: 073-914 00 61

E-postadress: [email protected]

Betalning och priser

Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, alla priser är inkl. moms.

Vi erbjuder följande betalsätt:

  • Klarna Checkout
    Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Först bekräftar du ditt köp och sedan väljer du hur du vill betala. Antingen med Klarna faktura eller Klarna konto – eller med kort eller banköverföring. Allt är lika säkert.

  • Swish

Villkor för betalning anges även i kassan under respektive betalningsalternativ.

Leveranser och returer

Leverans

Vi levererar med Bring till närmaste ombud eller till din dörr.

Fri frakt på beställningar över 499 kronor inom Sverige.

Vid beställningar där produktvärdet understiger 499 kronor, kostar frakten 90 kronor. Leverans inom 2-5 arbetsdagar. Du får ett SMS när paketet finns att hämta. Vid månadsskifte kan leveransstiden bli en dag extra då vi oftast har hög orderingång vid just månadsskifte.

Villkor för leverans anges även i kassan under respektive leveranssätt. Om inget anges gäller 2-5 arbetsdagar leveranstid. Om en artikel har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive artikel. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Returer

HERBALIFE NUTRITIONS RETURPOLICY: Förutom dina lagstadgade konsumenträttigheter och din lagliga rätt att annullera ditt köp erbjuder Herbalife Nutrition även en egen garanti, helt utan tjafs och diskussioner. Som kund kan du begära en fullständig återbetalning av inköpspriset eller få ett tillgodohavande för att köpa en eller flera andra Herbalife Nutrition-produkter via din Herbalife Nutrition Medlem inom 30 dagar från det att
du tagit emot produkten. Du återlämnar bara den återstående, oanvända delen av produkten eller de ursprungliga produktetiketterna eller de tomma produktförpackningarna tillsammans med en kopia av kvittot av beställningen till FIT24BUTIKEN.SE. Ångerblankett måste fyllas i.

Returer sker på din egen bekostnad utom om artikeln är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som spårbart brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.
Outhämtade paket räknas inte som retur.

14 dagars öppet köp

Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera beställda varor utan att ange någon anledning. Du ångrar ditt köp genom att inom 14 dagar från att du mottagit din beställning (eller större del av) meddela oss. Artikeln ska returneras väl emballerad, i fint skick och i originalkartong.

Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, har vi rätt att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.

Returer skickas till:
FIT24BUTIKEN.SE
Peder Loqvist
Davidsstad 3
646 91 Gnesta

Återbetalning

Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för artikeln snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot artikeln. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka artikeln.

Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/

Integritetspolicy

Som Oberoende Herbalife Nutrition Medlem respekterar jag sekretessen hos varje person som besöker min webbplats och använder dess tjänster. Denna sekretesspolicy berättar hur jag i egenskap av Oberoende Herbalife Nutrition Medlem använder dina personuppgifter och vilka rättigheter du har rörande dina personuppgifter. Har du några frågor som rör den här policyn är du välkommen att kontakta mig direkt på [email protected] Observera att denna policy endast gäller för denna webbplats och de av mina aktiviteter som har koppling till dina personuppgifter. Vilken rättslig grund har jag för insamlingen av dessa uppgifter?

På denna webbplats samlar jag in dina personuppgifter av olika skäl:

För att förbereda och uppfylla mina avtalsmässiga skyldigheter gentemot dig, vilket kan omfatta:

  • att behandla dina produktbeställningar
  • att leverera eller ombesörja leverans av dina produkter
  • att ge dig råd och uppföljande service
  • att hantera produktreturer eller garantifrågor
  • att hantera betalningar
  • För att uppfylla mina rättsliga skyldigheter, exempelvis:
  • sköta min ekonomiska redovisning samt skatte-/momsdeklarationer
  • att genomföra eventuella produktåterkallningar
  • att svara på begäran om information från relevanta offentliga myndigheter och rättsliga instanser
  • För mitt berättigade affärsintresse, vilket exempelvis är:
  • att göra det möjligt för mig att uppfylla mina förpliktelser gentemot Herbalife Nutrition, inklusive de förpliktelser som anges i Herbalife Nutritions försäljnings- och marknadsplan
  • att lösa dina eventuella frågor
  • att förbättra de tjänster som jag erbjuder dig och för att skydda dessa tjänsters integritet och säkerhet
  • att genomföra kvalitetskontroller
  • att förbättra användarnas upplevelse av min webbplats genom att göra den mer tillgänglig och användarvänlig och skapa innehåll som är mer relevant för dig
  • att följa mina användarvillkor, reglerna som gäller för Oberoende Herbalife Nutrition Medlemmar samt tillgodose mina eller Herbalife Nutritions rättigheter
  • att sammanställa ett försvar över mina eventuella juridiska rättigheter
  • att ge dig information och webbaserad reklam om Herbalife Nutritions produkter, mina tjänster samt specialerbjudanden
  • Utifrån ditt lämnade samtycke:
  • samla in de hälsorelaterade uppgifter som behövs för att rekommendera Herbalife Nutritions olika produkter, övervaka dina framsteg och ge skräddarsydda råd
  • eller använda din e-postadress eller ditt telefonnummer i samband med marknadsföringen av Herbalife Nutritions produkter och tjänster samt relaterade produkter och tjänster. Du kan dra tillbaka ditt samtycke när som helst genom att meddela mig direkt eller genom att skriva till den ovan angivna e-postadressen.

Vilken typ av information kan komma att samlas in via denna webbplats? Generellt sett kan du besöka denna webbplats utan att berätta vem du är eller lämna någon information om dig själv. Jag samlar emellertid in tekniska uppgifter, som IP-adresser och information om din webbläsare, för att möjliggöra en uppkoppling och visa min webbplats. Jag kan exempelvis samla in uppgifter som rör vilka sidor du besöker på webbplatsen eller registrera vilka alternativ du väljer. Informationen kan inte användas för att identifiera dig som person men kan vara till nytta för mig i min marknadsföring eller mitt arbete med att förbättra mina tjänster. Det finns emellertid tillfällen då jag samlar in uppgifter direkt från dig, såsom namn och adress. Det kan exempelvis ske när du fyller i ett formulär där du ber om mer information om Herbalife Nutritions produkter eller Herbalife Nutritions medlemskap. Vid dessa tillfällen kan jag lämna ytterligare information och alternativ som rör den avsedda användningen av dina personuppgifter.

Hur kommer uppgifterna att sparas? Jag lagrar denna information på en säker webbplattform som hostas av leverantören TextTalk. Hur länge kommer uppgifterna att lagras? Jag behåller bara dina uppgifter så länge som det krävs för det ändamål som uppgavs vid insamlingen eller så länge som lagen kräver. Den exakta tidsperioden beror på till vilka ändamål som uppgifterna används.

Vem eller vilka delas personuppgifterna med? Relevanta personuppgifter kommer att delas med:

  • Herbalife Nutrition för att kunna behandla produktbeställningar, driva en verksamhet och dess webbplatser, göra kvalitetskontroller, efterleva gällande lagar och sköta den administration som anges i företagets försäljnings och marknadsplan
  • Mina egna rådgivare som redovisningskonsulter, revisorer och skatterådgivare
  • Andra leverantörer som kan komma att hjälpa mig att hantera min Herbalife Nutritionverksamhet
  • Leverantörer som tillhandahåller logistiktjänster
  • Andra Herbalife Nutrition Medlemmar i enlighet med Herbalife Nutritions försäljnings- och marknadsplan
  • Andra parter i enlighet med vad lagen kräver eller för att leva upp till villkoren i en stämning, domstolsförhandlingar eller liknande lagliga eller juridiska processer eller tvister, inklusive yppande till auktoriserade tredjepartsrevisorer eller statliga myndigheter eller för att undersöka eller förhindra bedrägeri Var lagras personuppgifterna? Jag sparar dessa uppgifter på min låsta hemdator.

Vilka rättigheter har du som privatperson rörande dina personuppgifter?

  • Om du är bosatt i Europa har du flera olika rättigheter avseende dina personuppgifter. Rättigheterna omfattar rätten att få tillgång till dina personuppgifter, att korrigera dem vid behov för att säkerställa att de är uppdaterade, att begränsa vissa typer av databehandling, motsätta dig vissa typer av bearbetning (såsom direktmarknadsföring), samt rätten till dataportabilitet (om du vill att dina uppgifter ska skickas till någon annan Medlem). Du har också rätt att få dina personuppgifter raderade (under förutsättning att personuppgifterna inte måste sparas på grund av lagstadgade krav).
  • Om du inte vill få någon reklam via e-post eller sms har du möjlighet att få oss att upphöra med denna kommunikation.
  • Har du några frågor om den här policyn och mina rutiner eller om du vill lämna in klagomål på min användning av dina personuppgifter är du välkommen att skriva till mig på e-postadressen som anges ovan.
  • Om du är bofast i EES och har några frågor kring min insamling och användning av dina personuppgifter och om detta inte kan lösas på ett sätt som gör dig nöjd, har du rätt att lämna in ett klagomål till relevant tillsynsmyndighet i ditt land.